середа, 25 вересня 2013 р.

Складаємо бізнес-план
Бізнес-план необхідно складати за певними загальними правилами. Для розробки бізнес-плану необхідно використовувати таку структуру:
1. Стислий опис проекту (резюме).
2. Опис товару чи послуги:
·        характеристика ринків збуту;
·        характеристика товару чи послуги;
·        призначення та сфера застосування;
·        основні особливості товару;
·        переваги і недоліки товару;
·        аналіз конкурентів.
3. План маркетингу:
·        схема розповсюдження товару;
·        ціноутворення;
·        вибір цільових сегментів ринку та прогноз продажу;
·        методи реалізації та стимулювання продажу (збуту);
·        реклама.
4. План виробництва продукції (послуги).
5. Організаційний план.
6. Оцінювання можливих ризиків.
7. Фінансовий план.
Важливо, щоб ваш бізнес план виглядав професійно. Це ваш перший своєрідний рекламний документ, що представляє вас і ваш бізнес.
При формуванні бізнес-плану особливу увагу необхідно приділити мові й стилю. В межах підготовки плану правильно обраний стиль викладу часто є запорукою успіху. Особливу увагу слід звернути на подвійне спрямування бізнес-плану. З одного боку, це серйозний аналітичний документ, а з іншого боку – засіб реклами. Відповідно до цієї особливості слід обрати й мову бізнес-плану. Він повинен бути зрозумілий усім, а значить повинен бути написаний діловою мовою, дохідливою, але не примітивною.
При складанні бізнес-плану необхідно пам'ятати, що інформація в ньому повинна бути повною, чіткою і у той же час короткою. Часто при складанні бізнес-плану використовують прикметники дуже експресивного забарвлення, але краще уникати зайвої емоційності викладу, а натомість включити до плану цифрові показники, графічні матеріали і діаграми.
Отже, бізнес-план є складним за структурою документом. Його параграфи і розділи повинні охоплювати всі аспекти майбутньої діяльності.
Бізнес-план можна умовно розділити на три основні частини: резюме, основний текст, який включає більшість стандартних розділів, і фінансовий план з фінансовими або іншими необхідними таблицями.
Склад, структура і обсяг бізнес-плану визначається специфікою підприємницької діяльності, розмірами запропонованого ринку збуту товарів (надання послуг), наявністю конкурентів, перспективами розвитку бізнесу і може видозмінюватися залежно від типу завдань.
Проте, у ньому обов'язково слід відобразити основну ідею, цілі бізнесу, специфіку підприємницької діяльності, організаційну і виробничу структуру, стратегію фінансування, пропозиції по інвестиціях, перспективи розвитку тощо.
Особливу увагу варто приділити резюме. Лаконічний опис вашої бізнес-концепції слід подати вже на першій сторінці резюме. Саме від цього фрагменту багато в чому залежить, чи зацікавилися вашим проектом. Резюме в короткій формі повинно повторювати зміст всіх основних розділів проекту. Тут доцільно відобразити основні виграшні моменти проекту. У перших трьох-п'яти абзацах необхідно подати коротку інформацію про того, хто ініціює бізнес, що планується робити, переваги стосовно конкурентів тощо.
В основній частині необхідно охарактеризувати продукцію (послугу) і описати порівняльні переваги щодо виробів конкурентів (дані про них теж повинні бути наведені). У центрі уваги бізнес-плану маркетинговий опис продукції (послуги). Технічні характеристики і цифрові дані доцільно пояснити. У читача повинно скластися чітке уявлення про особливості продукції (послуги).
Оформлення бізнес-плану розпочинається з підготовки титульного листа. Він повинен бути інформативним і виглядати професійно. Титульний лист бізнес-плану — це візуальне звертання від вашого бізнесу. Він створює перше враження, тому повинен бути привабливим і відразу надати таку інформацію: де, коли і хто склав цей документ. Тут же вказується назва проекту, яка коротко і чітко формулюватиме ідею, закладену в бізнес-плані.
На титульному листі обов'язково слід вказати наступне:
- назва проекту (призначення вашого бізнес-плану);
- прізвище, ім'я, по батькові розробників бізнес-плану;
- дата (місяць і рік) складання бізнес-плану.
Друга сторінка плану містить зміст, який відображатиме його структуру. Це зміст розділів чи параграфів плану. У будь-якому варіанті зміст повинен бути чітко позначений, бажано арабськими цифрами.
Бажаємо успіху!

Рекомендуємо використати
наступні ігри та вправи при роботі з учнями над бізнес-планом:
Ігри та вправи вказані відповідно структурі бізнес-плану:
1. Стислий опис проекту (резюме).
2. Опис товару чи послуги:
· характеристика ринків збуту (дослідження ринку: вправа «Принципи створення анкет для дослідження ринку»);
·    характеристика товару чи послуги (гра «Іграшки»: підготовка прототипу продукту та його презентація);
·        призначення та сфера застосування;
·        основні особливості товару;
·        переваги і недоліки товару;
·        аналіз конкурентів.
3. План маркетингу (вправа «Маркетингова стратегія»):
·        схема розповсюдження товару (вправа «Чим я керуюся, купуючи …»);
·        ціноутворення;
·        вибір цільових сегментів ринку та прогноз продажу;
·        методи реалізації та стимулювання продажу (збуту);
·        реклама (вправа «Реклама»).
4. План виробництва продукції (послуги).
5. Організаційний план.
6. Оцінювання можливих ризиків.
7. Фінансовий план (гра «Іграшки»: використання схеми «Прибуток чи збиток»).



Немає коментарів:

Дописати коментар