вівторок, 19 серпня 2014 р.

Відбувся семінар


01-02 липня 2014 року на базі КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» відбувся обласний науково-практичний семінар з теми «Формування підприємницької компетентності учнів на уроках біології» в рамках українсько-польського проекту «Уроки з підприємницьким тлом». У семінарі взяли участь учителі біології та економіки з загальноосвітніх навчальних закладів Білозерського, Бериславського, Цюрупинського районів, міста Херсона.
Зоя Володимирівна Філончук, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії і методики викладання природничо-математичних та технологічних дисциплін, координатор проекту, розкрила особливості компетентнісного підходу у реалізації завдань Державного стандарту базової та загальної середньої освіти; охарактеризувала вміння працювати в команді як важливу компетенцію вчителів та учнів; представила перспективи реалізації проекту, його місце та роль у формуванні підприємницької компетентності учнів; провела дискусію в групах з проблеми «Що означає бути підприємливим?».

На практичному занятті учителі отримали методичні рекомендації від Катерини Вікторівни Мазаєвої – координатора проекту, завідувача науково-методичної лабораторії біології та основ здоров’я, щодо використання активних методів роботи на уроках біології та методики написання конспекту уроку з біології з підприємницьким тлом.
Завершився семінар проведенням «круглого столу» з проблеми «Формування підприємницької компетентності учнів на уроках біології».

Українсько-польський проект «Уроки з підприємницьким тлом»


Повідомляємо, що для участі в українсько-польському проекті «Уроки з підприємницьким тлом», який буде реалізовано 2014 року за підтримки міністерства закордонних справ Польщі в рамках «Польської допомоги», обрано 18 областей: Вінницька, Волинська, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Херсонська, Хмельницька, Чернівецька, Чернігівська.
Проект, який координує з українського боку Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, а з польського – Осередок розвитку освіти (Варшава), надзвичайно потрібний українській освіті, бо демонструє можливість формувати підприємницьку компетентність серед молоді не тільки на уроках економіки чи основ підприємницьких знань, а й у рамках інших шкільних предметів: української та світової літератури, рідної та іноземної мов, хімії, біології, фізики, інформатики, історії та ін. За результатами роботи учасників цього проекту наприкінці 2014 року побачить світ книжка з методичними рекомендаціями про організацію інтегрованих уроків «із підприємницьким тлом» та взірцевими конспектами таких уроків.
Цей проект є продовженням дворічного українсько-польського проекту «Шкільна академія підприємництва», який поширювався на 24 області України і внаслідок якого було створено понад 200 шкільних клубів підприємництва та Інтернет-платформа для їхньої методичної підтримки.
Аргументація нашої участі у цьому проекті
Необхідною умовою економічної соціалізації, що забезпечує входження учнів в економічний простір, є їх підготовка до виконання економічних ролей, в тому числі ролі підприємця. На нашу думку, рольовий підхід сприяє формуванню ядра мотиваційного механізму економічно розумної поведінки людини, її економічного мислення.
Основними методичними прийомами формування підприємницької компетентності під час навчального процесу вважаємо: залучення предметних компетенцій до розвитку підприємливості в учнів; впровадження економічних знань в інші предмети; виокремлення економічної складової в змісті навчальних дисциплін; моделювання ситуацій, наближених до життя; включення учнів в різні види практичної діяльності.
При цьому важливою є не механічна інтеграція знань з різних предметів і тем, а об’єднання їх навколо провідних ідей, головною з яких, на нашу думку, є підготовка учнів до виконання різних економічних ролей, в тому числі ролі підприємця. Такий підхід сприяє формуванню в учнів цілісної економічної картини світу на основі аналітичного розгляду дійсності.
Проте, потребують подальшої методичної розробки умови розвитку в учнів підприємливості та ініціативності як основних рис підприємця під час вивчення дисциплін неекономічного профілю.
Участь у проекті дозволить визначити потенціал різних навчальних предметів у формуванні підприємницької компетентності учнів, знайти сучасні методичні прийоми інтеграції економічних знань в інші шкільні дисципліни; ознайомитися з досвідом колег та представити власні розробки з даної проблеми.

Завідувач науково-методичної лабораторії                               К.В.Мазаєва
Завідувач науково-методичної лабораторії                               З.В.Філончук 


неділя, 22 грудня 2013 р.

Вікторина



Відомі підприємці
(вікторина для учнів, членів шкільних клубів підприємництва)
Філончук З.В.

1.   Банкір, який ввів термін «підприємництво», визначивши його як особливий фактор виробництва, для якого завжди характерний ризик.
2.   Компанія, яка здійснила справжній переворот у сфері громадського харчування, а її керівник починав як продавець обладнання для газованих напоїв у компанії «Малті-Міксер». 
3.   Свої перші 25 центів він заробив у дитинстві за малюнок – точну копію сусідського коня, а згодом запропонував та втілив ідею парку розваг.
4.   Ця підприємлива жінка однією з перших запропонувала своїм клієнтам перед купівлею продукції своєї фірми безкоштовні випробування зразків парфумерії та косметики. «Ви ніколи не зможете сказати їй «ні», і в цьому один із секретів її успіху», - так говорили про неї компаньйони.
5.   Один із найвідоміших інвесторів та благодійників, майновий стан якого на 23.11.2012 р. оцінювався у 46,5 млрд. доларів США. Свій перший прибуток він отримав у шість років у розмірі 5 центів.
6.   Цей підприємець у 1848 році запатентував процес виробництва сорочок і організував власну фабрику. Проте поступово йому вдалося створити одну із самих відомих в світі компаній з виробництва зброї.
7.   Він створив автомобіль, який став доступним широкому колу простих людей у США (так званий народний автомобіль).  
8.   Йому слід завдячувати створенням першого комп’ютера Apple. Цього відомого підприємця називали «Його величність».        
9.   Найбільша в світі компанія з виробництва програмного забезпечення, керівник якої став наймолодшим у світі міліонером.       
10.  Засновник міжнародної компанії, який у 20-річному віці поїхав з Німеччини, щоб узяти участь у золотій лихоманці у Каліфорнії, та створив виріб, який і досі є популярним у світі.    
11. Він отримав 29 Оскарів, став власником майна, яке оцінювалось у 80 млн. доларів.     
12. Керівник цієї компанії вперше запропонував розміщувати рекламу на вивісках навколо футбольного поля.       
13. Засновник міжнародної освітньої компанії «Rich Dads Organization», яка навчала студентів бізнесу та інвестуванню. Автор 3-х книг, які були в рейтингу 10 кращих бестселерів відомих американських видань.
14. Підприємець, який став першою людиною в світі, чий статок перевищив мільярд доларів.      
15. Перша і єдина жінка, яка обійняла посаду СЕО за всю історію Xerox компанії, котра славиться тим, що воліє брати на роботу чоловіків. За версією Fortune, вона посідає п’яте місце серед найбільш високооплачуваних жінок США ($12,8 млн на рік). Цікаво, що керівник не має бізнес-освіти, вона отримала лише диплом журналіста-філолога.
16. У дитинстві він мріяв мати власний автомобіль. У 1946 році створив власну компанію з виробництва мотоциклів і за 5 років «знищив» 250 конкурентів.       
17. Все почалося у 1920 році в невеличкому баварському містечку. 20-річний чоботар і спортсмен-любитель власноруч пошив перші туфлі для бігу. У 1948 році зареєстрував власну компанію, яка відразу взяла потужний старт.      
18. Вона виросла у сирітському притулку і багато років вимушена була носити форму. Саме вона придумала носити сумку через плече та спідницю за коліно. У 2002 році вартість бренда її імені склала 4, 272 млрд. доларів США.            
19. Йому доводилося допомагати мамі на кухні, яка робила солодощі на дому, а потім продавала їх. Вже в дитинстві він вирішив, що буде займатися цим завжди. В 19 років, відкрив власну торгівлю солодощами.                
20. Він успадкував збиткову провінційну газету «The Adelaide News» і рішуче взявся за її розвиток, а незабаром почав скуповувати невеликі видання в інших містах. Через кілька років придбав велику популярну газету «Sydneys Daily Mail». Новий власник реформував газету в манері, яка згодом стала його «візитною карткою».    


До уваги шкільних лідерів
та членів шкільних клубів підприємництва!
Відповіді на питання вікторини надсилати на електронні адреси тренерів проекту до 15 січня 2014 року.
Результати будуть оголошені під час обласного науково-практичного семінару для шкільних лідерів ШАП-2 у січні 2014 року.


Підсумкова конференція проекту
"Шкільна академія підприємництва"
10 грудня 2013 року у Варшаві відбулася підсумкова конференція проекту "Шкільна академія підприємництва". На конференції виступили:
Марлена Фалковська, заступник директора Центру розвитку освіти Республіки Польща.
Ева Бобінська, координатор проекту "Шкільна академія підприємництва" з польської сторони.
Роман Шиян, координатор проекту з української сторони.
Представники Центру Розвитку освіти, Міністерств національної освіти та закордонних справ Республіки Польща, Посольства України в Польщі.
У конференції брали участь тренери 10 областей України І етапу проекту; керівники та учні – представники 9-ти шкільних клубів, що розпочали свою діяльність у 2012 році та перемогли у конкурсі "Найактивніший шкільний клуб підприємництва"; тренери 13 областей ІІ етапу проекту "ШАП 2" 2013 року. 
Під час роботи розглядались питання діяльності Регіональних центрів післядипломної педагогічної освіти з реалізації проекту в Україні, впровадження моделі підприємливої школи в регіонах України. Ева Бобінська, координатор проекту представила україномовну версію гри "Саsh Flow".
Відбулась презентація клубів-переможців. Переможцям конкурсу на найактивніший клуб вручено цінні подарунки – мультимедійні проектори.
Також проведено конкурс логотипів учнівських клубів підприємництва "ШАП 2". Під час конференції серед 14 логотипів-фіналістів конкурсу "Найкращий логотип Шкільного клубу підприємництва" методом голосування було обрано сім найкращих логотипів. Перше місце посів логотип учнівського клубу підприємництва з Сумської області.
Вітаємо переможців! 

пʼятниця, 29 листопада 2013 р.

Вітаємо переможців

29 листопада 2013 року на базі Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради відбулося засідання конкурсної комісії у складі Гончаренко Любові Анатоліївни, Філончук Зої Володимирівни з вибору переможця конкурсу на найкращий логотип шкільного клубу підприємництва. У процесі роботи конкурсної комісії було переглянуто всі блоги шкільних клубів підприємництва Херсонщини. Серед яких було обрано 3 логотипи – претенденти на перемогу – логотипи клубу підприємництва «Олімп» ДПТНЗ «Херсонський професійний ліцей зв’язку та поліграфії»; клуб підприємництва «Forbes VO» Великоолександівської ЗОШ №1; шкільного клубу підприємництва «ШАНС» Цюрупинської гімназії.

У конкурсі переміг логотип ШКП «ШАНС» Цюрупинської гімназії, оскільки він точно відображає діяльність клубу, розкриває взаємодію підприємців різного віку; показує готовність до співпраці з ініціативною молоддю різних країн.

четвер, 28 листопада 2013 р.

22 листопада 2013 року на базі Нижньосірогозького РМК відбувся  міжрайонний науково-практичний      семінар для методистів РМК та учителів економіки з теми: ««Позакласне навчання економіки як засіб формування творчого учня». У семінарі взяли участь учителі економіки та методисти з Нижньосірогозського, Іванівського, Горностаївського, Верхньорогачицького, Великолепетиського районів (25 осіб).
Учасників семінару привітали начальник відділу освіти, молоді та спорту  Нижньосірогозької районної державної адміністрації Вязова Наталія Дмитрівна та завідувач Комунальної установи «Нижньосірогозький районний методичний кабінет» Нижньосірогозької районної ради  Голобородова Марина Миколаївна. 
Зоя Володимирівна Філончук, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії і методики викладання природничо-математичних та технологічних дисциплін КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», представила сучасний стан та перспективи розвитку шкільної економічної освіти в умовах профільної школи.
Микола Миколайович Салій, методист РМК ознайомив учасників семінару з досвідом реалізації проблеми економічного виховання  учнів у загальноосвітніх навчальних закладах Нижньосірогозького району.
Учасники семінару відвідали заняття гуртка «Юні економісти» (старша група) у Нижньосірогозькому дошкільному навчальному закладі №1 (вихователь Павлюк Ольга Костянтинівна); заняття з теми «Гроші» у 4 класі Сірогозької ЗОШ І-ІІІ ст. з курсу «Азбука споживача» (Камінькова Віра Іванівна, учитель початкових класів); фрагмент заняття у 6 класі «Рекламна агенція» з курсу «Основи споживчих знань» (Кобиляцька Тетяна Зіновіївна, учитель Першопокровської ЗОШ І-ІІІ); економічний брейн-ринг – виховний захід у 11-А класі Нижньосірогозької ЗОШ І-ІІІ ст. (Морозова Олена Валентинівна, Пендак Лариса Семенівна, учителі економіки).
Учасники семінару мали можливість ознайомитись з досвідом роботи вчителя економіки Нижньоторгаївської ЗОШ І-ІІІ ст. Нівіної Наталії Петрівни з теми «Позакласне навчання економіки як засіб формування творчого учня». Учитель економіки, директор Сірогозької ЗОШ І-ІІІ ст. Сахно Лариса Іванівна представила власний досвід роботи «Формування економічних знань молодших школярів через позакласну роботу та ігрову діяльність».
Завершився семінар «круглим столом» з проблеми «Позакласне навчання економіки як засіб формування творчого учня».

З особливим інтересом учасники семінару сприйняли інформацію Рудики Володимира Олександровича, учителя економіки, шкільного лідера молодіжного клубу підприємництва «Мрія» Нововасилівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа  І-ІІІ ст. – дошкільний заклад» Іванівської районної ради, який розповів про діяльність клубу в рамках українсько-польського проекту «Шкільна академія підприємництва – 2» .

четвер, 21 листопада 2013 р.

До уваги шкільних лідерів!


У жовтні 2013 року відбувся конкурс на найактивніший шкільний клуб підприємництва. Цей конкурс проводився лише в 10 областях, які почали свою роботу в проекті у 2012 році.
З 25 листопада розпочнеться конкурс для ШКП інших областей, який завершиться до 30 листопада. Переможці нагороджуватимуться призами. На жаль, стан блогів більшості клубів залишає бажати кращого.
Звертаємо вашу увагу на те, що:
1. Не всі клуби Херсонської області дійсно мають блоги;
2. На блогах повинен бути логотип проекту, Польської Допомоги та інформація про фінансування проекту, що є важливою умовою участі.
3. На блогах мають бути такі закладки як "Статут", "Наші плани", "Наша команда" та ін.
4. Кожен ШКП повинен мати свій логотип, який має відображати цілі та діяльність клубу.
В кожній області буде проходити голосування за найкраще лого, а в Польщі, під час конференції, методом голосування обереться найкраще лого з усіх. Для того, щоб клуб та його лого могли взяти участь у голосуванні, треба, щоб і сам блог відповідав критеріям проекту.


Координатори проекту